idag är bara en fin dag

idag vaknade jag upp med pojken jag tycker så himla mycket om, jag åkte tunnelbana och en trevlig farbror hälsade på mig och började prata om min ryggsäck, jag åt bulle och choklad, jag har fått studiemedel, jag har träffat gamla vänner, jag har fått massa planer bara sådär, jag har pluggat klart allting (vilket ger mig den första lediga helgen sedan jag började på universitet), jag ska till stallet snart och klappa och pussa på hästar (bästa fredags-sysslan) och katten kommer hit idag och bor här i en vecka. och på det är det en alldeles förträfflig höstdag.

och ibland tycker jag om livet. trots att jag gråter på nätterna och går sönder mitt bland stora folkmassor där man tappar bort sig själv och allt annat som man borde ha koll på. trots rädslan för att bli sårad/ensam/ledsen. trots allt så finns det fina saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0