att ligga i sängen och begrunda sitt liv

jag är trött på det livet jag lever och jag är trött på de människorna i det livet jag lever. jag är trött på att alla ska vara så präktiga och duktiga och planerade och att ingen vill göra spontana saker med mig. jag är trött på att jag kommer med förslag och att alla bara är trötta och allting. alla är trötta, så varför inte göra någonting roligt av tröttheten. jag är trött på att alla låtar jag lyssnar på och alla texter jag läser innehåller en spännande ungdom med galna fester, spontana utflykter och påhittiga kamrater.

vart är allt det där i mitt liv? jag vill inte ångra att jag var ung och dum och inte gjorde någonting åt det unga och dumma när jag växer upp. nej. när jag blir gammal vill jag se tillbaka på ungdomen och skratta åt alla roliga grejor som hände mig och känna att nu, och endast då när jag är gammal, kan jag tillåta mig att vara vuxen för att tonårslivet är avklarat. det lär ju inte hända i det livet jag lever i nu. jävla skitliv.

Kommentarer
Postat av: Anna

Låt oss dricka öl och snacka skit snart igen min vän :)

2011-01-03 @ 22:29:20
URL: http://wassaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0