tiger - mian lodalen

en lesbisk ung tjej växer upp på sjuttiotalet i en tid då homosexualitet anses vara någonting sjukligt som man ska botas från. splittrad lever hon livet som en tuff och bråkig killtjusare som är skoltrött och hittar på bus med sina vänner, som är precis likadana. samtidigt lever hon i en dröm, en vacker dröm som samtidigt är en mardröm. hon lever i rädsla, lycka, ångest och förvirring. går på fester, gör brott, hånglar med killar, har en flickvän. det bästa med den här boken är att den bara är. man läser och läser och undrar vad som ska hända, kan aldrig lägga ifrån sig den och man dras in i allting. känslorna, miljön och tankarna. så. jävla. läsvärd. det är 348 sidor i den och jag läste ut den på en dag, eftersom jag inte kunde sluta.

Kommentarer
Postat av: caroline

tack agnés vad du är bra! jag brukar också kolla på löjliga filmer, det hjälper faktiskt som du säger. Riktigt töntiga, meningslösa filmer. Tycka synd om mig själv, för det hjälper också lite. Hehe.



bra med alla böcker du tipsar om, blir riktigt jädra sugen på att läsa dom. Jag läser oftast inte av mig självt men när jag väl hittar en bra bok sträckläser jag. Hela tiden.



din blogg är förjävla bra, riktigt bra

2011-09-04 @ 20:57:59
URL: http://summerfreckles.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon heter väl ändå mian:-)

2011-09-05 @ 11:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0