earth hour

kan spinna vidare lite här på earth hour. det är det fånigaste och dummaste jag vet. alltså visst, det är bra för det gör i alla fall något och för att det får med så många. men en timma. varför inte sikta högre?

våffeldagen och semeldagen och och kanelbullens dag och ostkakans dag. alltså, är mat helt plötsligt viktigare än jorden? nog för att "äta bör man annars dör man". men vad spelar det för roll när jorden bara blir mer och mer katastrofal? snart har vi ju inte en jord kvar.

ja, jag kommer vara med på earth hour. men jag vill också poängtera att det är fånigt att jorden bara får en timma, när det är det viktigaste vi har. och istället för att hetssläcka alla lampor en timma är det väl bättre att ta hand om jorden lite hela tiden. på ett år kommer vi ha tjänat ikapp den där nyttiga timman. men en timma är ju i alla fall någonting. man kan ju inte få allt här i världen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh tack för att du tycker som jag smarta människa!

2011-03-28 @ 23:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0