i min svarta bok

idag har varit en bra dag. med idag menar jag igår, eftersom klockan är över tolv. har inte tid att tänka nu för tiden, utom på natten. tiden som är skapad för tankar. tiden som finns för mig. när tankarna kommer tar jag upp min häftiga svarta anteckningsbok och skriver ned allting. för jag tänker att sedan, i en tid långt borta, kan det nog vara härligt att blicka tillbaka. när det inte gör lika ont. när man behöver läsa om någonting sprudlande glatt. för boken återspeglar mig, precis som jag är. humörsvängingar. glad. ledsen. arg. känslosam. och den är svart. svart som natten, svart som mina kläder, svart som allt jag har som trygghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0